Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu kapsamındaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsünün sözleşmesi imzalandı

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu kapsamındaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsünün sözleşmesi imzalandı

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu kapsamındaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsünün sözleşmesi,  8 Eylül 2011 tarihinde törenle imzalandı.

           Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun yalnızca İstanbul’u İzmir’e, Yalova’ya, Bursa’ya, Balıkesir’e, Manisa’ya, Kütahya’ya bağlamadığını, bu projenin 25 milyon insanın yaşadığı coğrafyaya doğrudan hizmet eden bir proje olduğunu belirtti. Yıldırım, ”Bu proje, Japonya ile İtalya’yı da birbirine bağlayan, Türkiye-İtalya-Japonya dostluğunu da pekiştiren bir projedir. Dolayısıyla asırlardan beri doğudan batıya, batıdan doğuya seyahatlerin, göçlerin, ticaretin yapıldığı bu coğrafyada gerçekleştirilecek bu köprüyle modern İpek Yolları, Baharat Yolları yeniden ihya edilmiş oluyor. Dolayısıyla bu projenin yapımında yer almak, küresel anlamda da büyük bir sosyal sorumluluğu yerine getirmek anlamını da taşıyor” diye konuştu.

           Köprünün 6 dakikada geçileceğini, mesafenin denizden geçişe göre 10 kat, körfeze göre 17 kat daha kısaldığını anlatan Yıldırım, bugün zamanın paradan daha değerli olduğunu,  yapımı için somut adımın atılarak gerçekleşme yoluna giren  köprünün bu  nedenle büyük önem taşıdığını söyledi.

          Törende, Japonya’nın Ankara Büyükelçisi Kiyoshi Araki, İtalya’nın Ankara Büyükelçisi Gianpaolo Scarante, ITOCHU firmasının Yönetim Kurulu Başkanı Eizo Kobayashi ve Otoyol A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Çarmıklı da birer konuşma yaptı.

Sözleşmesi 27 Eylül 2010 tarihinde imzalanan Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi Dahil) Otoyolu Projesi, 60 km’lik  Gebze-Orhangazi, 37 km’lik Orhangazi-Bursa, 130 km’lik Bursa-Balıkesir ve 194 km’lik Balıkesir-İzmir kesimleri olmak  üzere,  4 kesimden oluşuyor.

          Toplam uzunluğu 421 km,  proje tutarı  9,406 Milyar TL olan otoyolun yapım süresinin 7 yılda tamamlanması öngörülmekle birlikte; projenin tamamının 5 yıl içerisinde bitirilerek işletmeye açılması hedefleniyor. Projenin işletme süresi ise, 15 yıl 4 ay.

           Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi Dahil) Otoyolu kapsamında IHI-ITOCHU Konsorsiyumu tarafından alt yüklenici olarak gerçekleştirilecek olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü Proje ve Yapım işinin yaklaşık sözleşme bedeli, 1 Milyar 114 Milyon 489 Bin 552 ABD Doları. Sözleşme süresi 6 aylık bir hazırlık (detaylı dizayn, mobilizasyon) ile 38 aylık inşaat dönemini kapsayan projenin en geç Mayıs 2015’de bitirilmesi hedefleniyor.

          Proje ve Yapım işi finansmanının dış kredi bölümünün Japon firmalarca karşılanması planlanan Köprünün yapım işlerini, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile yurt dışında bir çok asma köprüyü yapan IHI firması, proje hizmetlerini ise Danimarka orijinli ve konusunda uzman COWI firması gerçekleştirecek.